Den romantiske komedie er jo en tryg genre, der kan være seværdig, når spillet er godt og replikkerne velskrevne. Her overspiller flere af skuespillerne på den typisk amerikanske Oh-My-God-facon. Men Kathrine Heigl fra Knocked Up gør det nu ganske godt som pigen, der vil gøre alle glade uden at tænke for meget på egne behov. Hun elsker dog at gå til bryllupper og gemmer altid sine brudepigekostymer i et overfyldt skab.

James Marsden fra Fortryllet er virkelig charmerende som den unge journalist, der har fået et kynisk forhold til bryllupper og den tilhørende overflodsindustri. Da han finder Janes kalender med alle bryllupsaftalerne, får han ideen til en god artikel, der måske kan bringe ham over til et andet emneområde.

Judy Greer er rigtig morsom som Janes barske veninde, mens den blonde Malin Akerman som Janes forførende og beregnende lillesøster mest ligner den svenske fotomodel, hun også er. Chefen George, som søstrene begge gerne vil have, bliver spillet af George Burns, der ligner en discountudgave af Richard Geere, så han er ikke spændende. Aline Brosch McKenna, der skrev manuskriptet til The Devil Wears Prada har her skrevet en del sjove situationer og replikker, så alt i alt er det blevet en ganske charmerende bryllupsfilm.

Den kan i vid og originalitet ikke måle sig med Fire bryllupper og en begravelse, men den vil tiltrække et stort, romantisk kvindepublikum, som kan glæde sig over en overflod af bryllupper og kjoler, samtidig med at filmen også er lidt kritisk overfor alt det romantiske og overdrevne bryllupshalløj. En fast replik om brudekjolerne er: Den kan jo bruges igen!
Filmen, der var bedre, end jeg havde frygtet, får 4 små klaptræer i bryllupsgave.
Jane bliver konstant bedt om at være brudepige og arrangere venindernes bryllupper. Hun er også den perfekte sekretær, der vil gøre alt for at behage sin chef, som hun er forelsket i. Men nu lægger hendes blonde lillesøster Tess an på ham, mens en ung bryllupsjournalist bliver interesseret i at beskrive hendes liv som den evige brudepige. Hvad skal det dog ende med i denne romantiske komedie?