Det er vist Woody Allens film nummer 38, og selv om han nu er 72, kan han tilsyneladende fortsat skrive og instruere en god film om året.
Denne starter med at de to brødre Terry og Ian køber en brugt træbåd, de egentlig ikke har råd til. Men det er en gammel drøm for dem, de har engang været ude at sejle med deres rige onkel Howard, og den fornemmelse vil de gerne genopleve. Båden bliver ildevarslende døbt ?Cassandras Dream? efter en greyhound, der gav Terry en pæn gevinst, men den græske Cassandra havde det jo med at drømme og forudse rædsler, som ingen ville tro.

Kort efter vinder Terry 30.000 pund i kortspil, men snart efter har han tabt dem igen og skylder nu 90.000 pund plus høje renter. Det kan han som mekaniker slet ikke klare, og hans gode bror Ian har heller ikke ret mange penge. Han arbejder i sin fars ikke særlig succesrige restaurant og spiller smart i sin fritid. Han har mødt en smuk skuespillerinde, som også er dyr i drift, og han drømmer om at investere i californiske hoteller. Den eneste i familien, der har penge, er onkel Howard, som deres mor altid bruger som forbillede, når hun rakker ned på deres slidte far.
Han vil godt hjælpe brødrene med penge, men de skal til gengæld begå et mord for ham.

I øsregn står de tre under et træ, og onkel Howard siger: ?Familie er familie, og blod er blod?
Brødrene er naturligvis ikke meget for at begå mord, men efter svare overvejelser beslutter de sig alligevel for at gøre det. Men kan de finde ud af at begå et overlagt mord? Kan de klare samvittighedskvalerne, hvis de gør det? Det må man selv se. Men jeg kan sige så meget, at spændingen stiger kraftigt, understøttet af Philip Glass-musikken, og at det nok er den mørkeste Woody Allen-film, jeg har set. Der er ikke noget at grine eller smile af her, men det er en god og væsentlig historie, den fortæller.

De to brødre Ewan McGregor og Colin Farrell er både hver for sig og sammen rigtig gode, og Tom Wilkinson er både jovial og truende som den rige onkel, der vil bruge brødrene som lejemordere, fordi han ikke ved, hvem han ellers skal henvende sig til, – den pæne mand.
Hayley Atwell spiller den lækre skuespillerinde Angela Stark, som Ian forelsker sig i, og gør det tilpas sexet og tvetydigt.
Det er ikke en af Woody Allens allerbedste film, men den er absolut seværdig som et skæbnedrama, der rammer en almindelig engelsk familie med store ambitioner. Det er en mere enkel variation af temaet i Små og store synder. Som kriminalhistorie opbygges spændingen langsomt, men effektivt og filmen er ret ublodig. 4 klaptræer til årets Woody. Den spillegale mekaniker Terry (Colin Farrell) står pludselig med en enorm spillegæld.
Hans bror Ian (Ewan McGregor), der spiller smart i lånte Jaguarer og sparer op til at investere i hoteller, har ikke råd til at hjælpe ham. Kun den rige onkel Howard (Tom Wilkinson) har penge nok, men han vil have noget til gengæld. De to brødre skal myrde en mand, der truer med at afsløre de beskidte metoder, han har brugt under opbygningen af sine klinikker. Vil de gøre det for ham og kan de holde til at være mordere?