Blonde Ambition er hverken original eller videre vellykket. Manuskriptforfatterne har tidligere skrevet for David Letterman, og det mærkes, at det er deres første film. Den er en skamløs blanding af Pretty Woman (uden luderbaggrunden), Legally Blonde, The Devil Wears Prada, ja fortsæt selv. Vi kender de klichefyldte historie, det er blot skuespillerne, der er anderledes. I hovedrollen beviser den omvandrende Barbie-dukke Jessica Simpson, at det nok ikke er skuespil, hun skal satse på. Personligt har jeg det som hendes chef, der fortæller hende, at hendes tænder er alt for hvide og beder hende om at skride. Men hvis målgruppen er tweens, kan hendes karikerede overspil nok godt accepteres. Country-hippien Willie Nelson (hvordan har de fået lokket ham med?) har et par sjove scener, men ellers bliver der overspillet og karikeret sig vej igennem filmen, og som sædvanlig må tykke kvinder og bøsser finde sig i at blive latterliggjort i den brede latters navn.

Min hårde dom er selvfølgelig ikke fair, for jeg er slet, slet ikke målgruppen. Smider jeg de kritiske briller, kan jeg sige, at det er en på alle måder uskyldig film, der vil passe perfekt ind i Disney Channel?s program, klemt inde imellem High School Musical-filmene. Der er masser af sjove episoder, såsom Jessisa Simpson, der falder, der er den obligatoriske tøj-prøvnings-scene og jo, også den obligatoriske scene, hvor manden til sidst må jagte kvinden igennem storbyen for at erklære sin kærlighed. Plottet med de onde kolleger, der prøver at spænde ben for Katie er også set mange gange før. Går man efter en velkendt og sukkersød historie, så er der masser at komme efter her, og så kan man roligt smide et par ekstra klaptræer oven i min vurdering. Ellers bør man holde sig væk.

Dolby Digital 5.1
1.85:1, 16:9 anamorphic widescreen

Da anmeldelsen af denne film er baseret på en screener, der ikke indeholdt ekstramateriale, har det ikke været muligt at bedømme det. I stedet listes det blot op:

? Behind the scenes
? Slettede scener Katie Gregerstitch (Jessica Simpson), en skønhed fra en lille by i Oklahoma, tager til New York for at besøge sin faste kæreste. Men da hun finder ham i armene på en anden kvinde, beslutter hun sig for at dumpe ham og finde sig selv. Katie får hjælp fra et par udspekulerede kolleger (Andy Dick og Penelope Ann Miller) og får job som chefsekretær i et byggefirma, hvor hun forelsker sig i en fantastik fyr (Luke Wilson) med en endnu mere fantastisk hemmelighed. Nu er der intet, der kan stoppe den ukuelige Katie i at få, lige hvad hun ønsker sig i denne romantiske komedie, der beviser, at man ikke kan forhindre en pige fra en lille by i at virkeliggøre sine store drømme.