Tommy Lee Jones spiller i Man of the House den fåmælte og hårdtarbejdende Texas Ranger, Roland Sharp, der forlanger det umulige både af sig selv og sine kollegaer. Virker det som noget Tommy Lee Jones har prøvet før, så er det ikke helt ved siden af, for rollen minder til forveksling om Marshal Samuel Gerard, som Jones spillede i Flygtningen. Harrison Ford er bare skiftet ud med fem cheerleaders?

Men hvor Tommy Lee Jones var fremragende i Flygtningen, og sågar vandt en Oscar for bedste birolle, så kører han i Man of the House rent frigear. Han skal i filmen foregive at være flov over at stå overfor de letpåklædte unge piger, men man kommer næsten i tvivl om, hvorvidt det er Tommy Lee Jones, der er flov over hans medvirken, eller om det rent faktisk bare er noget, han spiller.

Der er da enkelte sjove scener at hente i konfrontationen mellem den gammeldags Texas Ranger og de frigjorte cheerleaders, men ligefrem bærer en hel film, det kan ideen ikke, og efter de første 20 minutter begynder der at blive længere og længere mellem de sjove indslag i Man of the House.

Historien udvikler sig meget forudsigeligt, og langsomt kommer pigerne til at holde af den gamle sure Texas Ranger, der i virkeligheden (selvfølgelig) er en sød og rar fyr. Christina Milian og hendes fire kollegaer gør unægteligt ikke jobbet nemmere for Jones, og det kan være svært at afgøre hvem af dem, som giver den dårligste skuespilpræstation. Det eneste lyspunkt er Cedric the Entertainer, der får enkelte sjove øjeblikke ud af en ellers ret tynd rolle som korrupt præst og plattenslager.

De få lyspunkter kan imidlertid ikke skjule, at Man of the House er de forspildte chancers holdeplads. En tynd uambitiøs komedie, der forsøger at skjule sine mangler bag fem unge vrikkende cheerleaders, men mangler både opfindsomhed og vittige indslag til at kunne fuldføre missionen.

Man of the House er en farverig film, og det er flot gengivet via et skarpt og klart billede. Lydsporet er rimeligt dynamisk, dialogen står klart og tydelig, og man kan konstatere, at lyd? og billedkvaliteten langt overstiger filmens niveau.

Lydformat: Dolby Digital 5.1: Engelsk

Billedformat: 2.40:1 Anamorphic Widescreen

Ekstramaterialet på DVD?en består af to små programmer:

? Featurette: Cheer camp (5 min.): Et lille besøg i de fem kvindelige hovedrollers cheerleaders?træningslejr.

? The Making of Man of the House (10 min.): Tommy Lee Jones fortæller, at alt hvad han ved om at spille komedie, har han lært fra Barry Sonnenfeld og Will Smith. Måske de også skulle have givet ham råd om hvilke komedier, han burde undgå?

Det er omtrent lige så lidt indhold i ekstramaterialet som i filmen, og det var vel egentligt også, hvad man kunne forvente. Den regelrette Texas Ranger Roland Sharp (Tommy Lee Jones) er på jagt efter et vidne, men før han får fundet ham, bliver vidnet likvideret og den benhårde Texas Ranger bliver sat til at passe på de eneste, der har overværet forbrydelsen, nogle cheerleaders fra University of Texas.

For en mand der er vant til at blive beskudt af sværtbevæbnede narkohandlere, er det en næsten umulig opgave at flytte sammen med fem uregerlige collegetøser og pludselig stå i pom?poms op til halsen.