Det er nu blevet tid til tredje ombæring af computerspil-til-film-sagaen om den zombie-kæmpende superkvinde Alice, som igen bliver spillet af Mila Jovovich. Jeg vil ikke vove mig ud i den indviklede og ulogiske forhistorie, der har ført holdet frem til, hvor de er nu, men status er, at det meste af verden er blevet lagt øde af de kødædende zombier, og ligesom i de to forrige film, må Alice stadig kæmpe mod resterne af det skruppelløse Umbrella Coorporation, der oprindeligt stod bag zombie-epidemien. Derudover leger den nye film også med ideen om kloning, ligesom vi så det i Alien: Resurrection, der dog fik lidt mere ud af det.

Resident Evil-filmene er og bliver niche-film, og mange vil uden tvivl gå i en lang bue uden om den. De trofaste fans vil sikkert ikke blive skuffede, for den byder på alt det, man kan forvente: Masser af zombier, skuddueller, splatter og slåskampe. Filmen skal have ros for at have skiftet baggrunden ud ? det er forfriskende med ørkenlandskabet, omend jeg havde forventet mig mere af det tilsandede Las Vegas. Det bliver desværre aldrig rigtigt troværdigt. Derimod er der også flere scener med ægte spænding, inden det hele ender i vildt skyderi.

Jeg har stadig et problem med Milla Jovovich som den bærende kraft i Resident Evil-filmene. Jeg synes hun mangler karisma, hvilket bliver et stort problem. Ellers er der ikke så meget at sige om skuespillerne, andet end at de gør, hvad de skal. Plotmæssigt er det en tynd omgang, men det hører med. Desværre formår filmen heller ikke at imponere i sine special effects-scener, så det er svært at finde noget at blive helt begejstet for. Med andre ord er det en film for fans. Alle andre kan så glæde sig ved meddelelsen om, at dette bliver den sidste Resident Evil-film.

Lyd: Dolby Digital 5.1 (engelsk, hundustani, italiensk)
Billede: 2.40:1, 16:9 anamorphic widescreen

Da anmeldelsen af denne film er baseret på en screener, der ikke indeholdt ekstramateriale, har det ikke været muligt at bedømme det. I stedet listes det blot op:

? Kommentarspor med instruktør Russell Mulcahy, manuskriptforfatter/producer Paul WS Anderson og producer Jeremy Bolt.
? Beyond Racoon City: Unearthing Resident Evil: Extinction
? 11 fraklippede scener
? Trailere Milla Jovovich er tilbage i den 3. film i Resident Evil-serien. Las Vegas er synonym med sjov og stegende solskin. Men nu er der kun solen tilbage. Bortset fra et par rustede landemærker, ligner Las Vegas resten af ørkenen. Faktisk resten af landet… Det golde landskab vrimler med kødædende zombier ? de levende døde, de savlende, stirrende, slimede rester af menneskeheden. Og nu er scenen sat for den nyligt opgraderede Alice og hendes holds (Oded Fehr, Mike Epps, Ali Larter, Ashanti) endelige opgør mod ondskaben og deres kamp for at gøre de levende døde uigenkaldeligt døde.