Ifølge coveret til Stay Alive så indeholder filmen både violence, gore, sex, nudity, profanity og drug use. Det er lige før, at jeg føler mig fristet til at citere gode gamle Thomas Kingo; Min sjæl, hvad vil du mer? Men i tilfældet Stay Alive er det imidlertid et alt andet end fornuftigt spørgsmål, for filmen er hverken på det ene eller andet plan i nærheden af at være tilfredsstillende.

Hele ideen i Stay Alive er, at nogle unge mennesker vækker en ond ånd til live ved at læse højt fra en tekst i et computerspil, og derefter bliver de en efter en på makaber vis myrdet. Det er så usandsynligt tåbeligt, at det næsten gør fysisk ondt at tænke på, men det er ikke desto mindre hele filmens plot.

Skal man være fair over for Stay Alive, så er der lavet talrige andre gyserfilm, hvor historien gav lige så lidt mening. Hverken The Ring eller The Descent var ligefrem bygget på naturlovene, men de var til gengæld ikke lige så grundlæggende tåbelige som Stay Alive.

Filmens miljø er håbløst utroværdigt, og skuespillerne er blot lalleglade dopehoveder eller talentløse fotomodeller. Som så mange andre film før den, så er Stay Alive baseret på et computerspil. Jeg har aldrig prøvet spillet, men efter at have set filmen, så er det heller ikke ligefrem noget, jeg brænder for. Der er ikke så meget andet at tilføje end game over.

DVD?en indeholder både biografversion på 82 minutter og det unratede cut på 97 minutter. De ekstra scener i den udvidede version er ? som det også fremgår af DVD?en ? ikke i samme høje opløsning som resten af filmen, men forskellen i kvalitet er nu også det mindste problem ved filmen? Lydsporet er ganske glimrende, men der er desværre kun DTS-lyd på biografversionen.

Lydformat: DTS, Dolby Digital 5.1, 2.0: Engelsk

Ekstramaterialet består af kommentarer af instruktør William Brent Bell og en af producerne og er rundt regnet lige så stupidt og intetsigende som selve filmen. Virkeligheden og den virtuelle verden kolliderer på uhyggeligste vis, da en gruppe unge mennesker spiller spillet Stay Alive. Det er et mystisk og okkult videospil, hvor den, der dør i spillet, bliver myrdet på samme måde i virkeligheden. I en kamp mod uret forsøger de overlevende at løse spillets gåde, mens de prøver at undgå døden.